Frakt og levering

Valpeuniverset.no tilbyr ulike fraktmetoder som du velger når du er i kassen, før du bekrefter din bestilling og betaler for din ordre. Vi samarbeider med Posten/Bring for at dine varer skal komme trygt fram.

Vi bruker kun bærekraftig og gjenbruksmaterialer for å sende din pakke. All emballasje fra oss kan brukes om igjen. 

Fraktalternativer og priser: Alle ordinære fraktpriser gjelder for levering til fastlands-Norge. Vi sender ikke varer til Svalbard, eller utlandet.

1. Gratis frakt for alle ordre som overstiger kr. 800,- Pakke til hentested. (gjelder ikke "til hundeeiere" samlingen, se egen fraktinformasjon)

2. Pakke med sporing som hentes på avtalt hentested kr. 135,-

- Sendes som pakkepost med leveringstid ca 1-4 virkedager (kan avvike noe rundt helg og helligdager) 

- Du får en hentemelding når pakken kan hentes på utleveringsstedet

Fremsendingstider pakke til hentested

3. Pakke i postkassen med sporing kr. 79,-

- Sendes som pakkepost med leveringstid ca 1-4 virkedager (kan avvike noe rundt helg og helligdager) 

- Pakker som passer i postkassen, dersom pakken blir for stor vil den være mulig å hente på nærmeste utleveringssted

Dette kan du forvente av oss: 

Vi pakker din bestilling og sender den samme eller neste virkedag så sant alle varer er på lager. Du vil motta en e-post når pakken forlater vårt lager, med sporingsnummer.

Vi har stort fokus på å ha varer på lager, men ber om forståelse for at det unntaksvis kan være utsolgt for enkelte varer. Dersom din bestilling inneholder varer som ikke er på lager vil ta kontakt med deg for å avtale best mulig levering før vi sender varene.

Vi pakker alle varer i forsvarlig forpakning slik at varene dine skal komme trygt og uskadet fram til deg.

Last ned Posten-appen for å følge med på pakken din 

https://www.posten.no/sporing-kundeservice/sporingsapplikasjon

Dette forventer vi av deg:

Ved forsinket levering: Hvis du ikke har mottar varene/hentemelding innen 14 dager etter at vi har sendt varene, ber vi deg om å kontakte kundeservice på post@valpeuniverset.no eller på telefon +47 41 19 25 54.

Du er selv ansvarlig for å hente ut varene på avtalt utleveringssted: Dersom du velger å ikke hente varene, slik at de automatisk blir returnert til oss uten melding om angring - vil du få refundert innbetalt beløp, minus et gebyr på kr 250 for å dekke våre frakt- og håndteringskostnader.

Retur av varer og bruk av angreretten: Ønsker du å returnere varene skal du sende oss en mail senest 14 dager etter at du har mottatt varene, og sende varene raskest mulig, og senest 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er sendt oss. Vi vil refundere innbetalt beløp så fort vi har mottatt returnert pakke. Du står selv ansvarlig for å betale retur porto. Mer om angreretten i våre salgsbetingelser som du kan lese her!

Feil på varer og reklamasjon: Dersom varene har blitt skadet i forsendelsen, eller du senere oppdager feil på varer skal du snarest mulig (innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget), gi oss melding om feilen. Vi vil da sammen med deg finne en løsning med mål om at du skal bli fornøyd med resultatet. Mer om reklamasjon i våre salgsbetingelser kan du lese her!